Wersja z większym kontrastem Biuletyn Informacji Publicznej ZSO w Skawinie Biuletyn Informacji Publicznej ZSO w Skawinie
Herb szkoły

Wycieczka do Wrocławia klasy 3A w ramach projektu Poznaj Polskę

Zdjęcie do artykułu

W dniach 14-16 listopada klasa 3A uczestniczyła w wycieczce klasowej do Wrocławia, która została zrealizowana w ramach projektu „Poznaj Polskę” i współfinansowana ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Zwiedzanie Wrocławia zaczęliśmy od wizyty w Muzeum Narodowym – Panorama Racławicka, gdzie uczniowie mogli zobaczyć dzieło Jana Styki i Wojciecha Kossaka z lat 1893-1894 upamiętniające 100 rocznicę insurekcji kościuszkowskiej. Następnie udaliśmy się do centrum, by tam rozpocząć zwiedzanie z przewodnikiem podczas którego poznaliśmy najistotniejsze informacje o mieście, jego historii, zabytkach i kulturze. Spacer rozpoczęliśmy od najstarszej części Wrocławia czyli od Ostrowa Tumskiego, a następnie zobaczyliśmy min. Katedrę św. Jana Chrzciciela, Most Tumski, Wyspę Piasek, Kościół NMP, Most Piaskowy, budynek Ossolineum, Collegium Maximum – Budynek Uniwersytetu Wrocławskiego, Kościół św. Elżbiety, Kamienice Rynku Głównego, Kościół św. Marii Magdaleny, Ratusz.  Dzięki wyjazdowi w listopadzie dodatkową atrakcją podczas powrotu do autokaru był spacer po Wrocławiu po zapadnięciu zmroku: „Wrocław by night”

Drugiego dnia kontynuowaliśmy zwiedzenia Wrocławia. Zobaczyliśmy Halę Stulecia, Fontanny oraz dodatkowo Zwiedziliśmy Muzeum Narodowe – Pawilon Czterech Kopuł czyli Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Następnie udaliśmy się do wrocławskiego Ogrodu Zoologicznego, gdzie mogliśmy podziwiać różne gatunki zwierząt i gdzie oczywiście punktem obowiązkowym było zwiedzanie Afrykarium. Po wizycie w zoo udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego, a następnie pod Pomnik poświęcony poległym członkom organizacji 'Olimp". Pomnik znajduje się w miejscu, w którym przed wojną mieściła się kamienica, w której zbierali się członkowie tej organizacji.

Trzeci dzień to wizyta w Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis”, albo inaczej wrocławskie centrum wiedzy o wodzie, w którym przez zabawę i doświadczenie mogliśmy poznać wiele różnych aspektów z życia ziemi i człowieka związanych z wodą. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Kolejkowie, czyli miejscu ukazującym największą makietę kolejkowej prezentującą Wrocław. Mogliśmy podziwiać świat miniatur prezentujący prawdziwe i fikcyjne sceny z życia zarówno zwykłych ludzi jak i celebrytów Wrocławia.