Wersja z większym kontrastem Biuletyn Informacji Publicznej ZSO w Skawinie Biuletyn Informacji Publicznej ZSO w Skawinie
Herb szkoły

Wycieczka historyczna do Warszawy

W dniach 15 – 16 października 2013 roku miała miejsce szczególna wycieczka uczniów naszej szkoły do Warszawy. Szczególna w tym względzie, że odbyła się ona na zaproszenie Pani Kingi Hałacińskiej, wnuczki zasłużonego dla naszego miasta, pułkownika Andrzeja Hałacińskiego. W wycieczce wzięła udział delegacja uczniów naszej szkoły z klasy humanistycznej – 3D: Anna Bębenek, Katarzyna Gąsiorowska, Joanna Jędrzejczak, Szymon Klimas, Katarzyna Koza, Aleksandra Mróz,  Joanna Przebinda, Natalia Rojek, Klaudia Westenholz.

We wtorek 15 października już o godzinie piątej zameldowaliśmy się na stacji PKP w Skawinie, z której wyruszyliśmy na Dworzec Główny w Krakowie. Stamtąd z kolei pociągiem Intercity dotarliśmy na godzinę 9 do Warszawy. Plan wycieczki był napięty, ale również szalenie interesujący! Po przywitaniu się z Panią Kingą Hałacińską, która pomogła w transporcie naszych bagaży do swojego mieszkania, chwilę później byliśmy już w drodze do Sulejówka, gdzie czekała na nas ciekawa opowieść o Józefie Piłsudskim, a także zwiedzanie poświęconego mu muzeum. Później nastąpił powrót do Warszawy, naładowanie akumulatorów w stołecznej restauracji serwującej szybkie dania, a w finale spacer z przewodnikiem po Powązkach. Z należytą powagą, ale też czasem i koniecznym uśmiechem słuchaliśmy arcyciekawych opowiadań przewodnika. Po tym wciągającym zajęciu udaliśmy się do domu pani Kingi, gdzie spożyliśmy posiłek i wysłuchaliśmy opowieści o przodkach pani Kingi. Absolutnie każdy z nas był niezmiernie zadowolony z możliwości wysłuchania tej wyśmienitej gawędy. Ale to nie był jeszcze koniec przygód w tym dniu. Późnym wieczorem rozpoczęliśmy projekt nazwany roboczo „Warsaw by night”. Miał on na celu zwiedzenie warszawskiej starówki przy świetle gwiazd! Gdy wróciliśmy do mieszkania pani Kingi, byliśmy na tyle zmęczeni, że po kąpieli każdy z nas zasnął kamieniem.

Środa rozpoczęła się od wczesnej pobudki o godzinie 7! Po zjedzeniu pysznego śniadania wyruszyliśmy w miasto! Pierwszym naszym przystankiem na trasie było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zwiedzanie tego miejsca wywołało u nas masę pozytywnych emocji! Bardzo zaangażowało nas zbieranie kartek z opisami przebiegu poszczególnych dni i etapów powstania. Kolejnym przystankiem było Centrum Nauki Kopernik. Idealnie połączyliśmy tam naukę z zabawą, jednocześnie nabierając pozytywnej energii na dalszą część dnia. Bardzo cieszyła nas możliwość kontaktu bezpośredniego z „eksponatami”;) Po wizycie w tym wspaniałym miejscu udaliśmy się do mieszkania pani Kingi, aby odebrać nasze rzeczy i z nimi udaliśmy się na Dworzec Centralny, skąd wyruszyliśmy w podróż powrotną do stolicy Małopolski. Po trwającej trzy godziny eskapadzie zawitaliśmy na Dworcu w Krakowie. Następnie po niedługim czasie dotarliśmy do Skawiny, gdzie w świetnych nastrojach rozeszliśmy i rozjechaliśmy się do naszych domów.

Z cała pewnością możemy uznać, że wycieczka ta była wspaniałym wydarzeniem tak edukacyjnym, jak i rozrywkowym! Cieszymy się, że mogliśmy reprezentować naszą szkołę! Dziękujemy też za zaproszenie pani Kindze Hałacińskiej!